یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
آیت الله نور مفیدی در جمع طلاب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان، هدف از تحصیل علوم دینی را دین شناسی دانست و گفت: دین اصل و اساس زندگی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در اولین جلسه از جلسه اخلاق هفتگی خود که در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، «هدف از تحصیل علوم دینی را دین شناسی» برشمرد و گفت: دین اصل و اساس زندگی انسان است.

وی افزود: مراد از دین به معنای عام کلمه یعنی زندگی انسان دارای مبنا و ضابطه باشد؛ لذا هیچ انسانی بدون دین نمی‌تواند زندگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر «فهم درست از دین» ادامه داد: مسئله دین فهمی کار بسیار مهمی است، گاهی تفاوت در عرضه دین از زمین تا آسمان است چنانچه دینی که شهید مطهری‌ها ارائه می دهند خیلی متفاوت است و دایره دید انسان را نسبت به مسائل‌دینی وسیع می کند.

آیت‌الله ‌نورمفیدی خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: سلسله درس‌هایی که در حوزه خوانده می‌شود مقدمه‌ای است برای بدست آوردن این توان و ظرفیت تا صاحب‌نظر و مجتهد شوید، همچون حضرت امام(رحمت‌الله‌علیه)، علامه‌طباطبایی، مطهری، سید محمدباقر صدر و امام‌موسی‌صدر؛ چنانچه امام‌موسی‌صدر توانست در لبنان تحولی ایجاد کند که امروز محصول آن سیدحسن نصرالله است و برای نجات شیعیان جنبش عمل را بوجود آورد که شعبه نظامی آن حزب‌الله است.

وی توضیح داد: پس از دین فهمی، مهمترین مسئله این است که دین را در وجود خود پیاده کنیم تا بتوانیم راهنما و مبلغ دیگران شویم، بدین معنا که باید حرف و عمل ما با هم همخوانی داشته و تناقضی در آن نباشد که لازمه آن تهذیب و خودسازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بحث از تهذیب و خودسازی اضافه کرد: مهمترین بحث در مرحله خودسازی؛ نماز شب است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: در اهمیت و فضیلت سحرخیزی و عبادت شبانه همین بس که خداوند متعال در آیه 79 سوره مبارکه اسراء خطاب به پیامبرمکرم اسلام(صلی‌الله‌وعلیه‌وآله) می فرمایند: «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسی‌ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً؛ و پاسی از شب را بیدار باش و تهجّد و عبادت کن و این وظیفه‌ای افزون برای توست، باشد که پروردگارت تو را به مقامی محمود و پسندیده برانگیزد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha